person_outline
search
Socioprostir Socioprostir
  • Posted
  • Читати 764 разів

Молодь досліджує якість надання адміністративних послуг у громадах

У трьох громадах Херсонської області молодіжні ради реалізували проекти “Секретний агент в ОТГ”. Така ініціатива молодіжних консультативно-дорадчих органів активізувала молодь та дозволила дослідити, як насправді організовано процес надання деяких адміністративних послуг жителям громади та сформулювати рекомендації для покращення їх якості.

Проект “Секретний агент в ОТГ” реалізовано у Музиківській, Асканія-Нова та Новорайській об'єднаних громадах. У кожній громаді молодь створила робочі групи та залучила волонтерів до моніторингу п’яти обраних різних адміністративних послуг, а саме:

  • Асканія-Нова ОТГ :
  1. Видача довідки про склад сім'ї.
  2. Видача довідки про місце реєстрації.
  • Музиківська ОТГ:
  1. Видача довідки про наявність або відсутність земельних ділянок різного цільового призначення (надавач - Сектор з питань землеустрою, екології та агропромислового розвитку).
  2. Прийом заяв та документів для призначення субсидій, для відшкодування витрат на оплату комунальних послуг, придбання газу, твердого та рідкого пічного побутового палива (надавач - Сектор соціального захисту та медичного обслуговування).
  • Новорайська ОТГ:
  1. Реєстрація місця проживання.

Під час моніторингу молоді люди шукали інформацію про послуги на сайті громади, ознайомлювались з інформаційними стендами у приміщеннях сільської/селищної ради, спостерігали як послуги надаються жителям та були у ролі “таємних клієнтів”, спілкувалися про послуги з працівниками виконкомів, звертались до жителів та питали їх думку щодо послуг, а також - збирали пропозиції на електронну скриньку.

Всі отримані матеріали - команди проаналізували та, на їх основі, підготували рекомендації керівництву громади. Впровадження рекомендацій, на думку молоді, уможливить поліпшення надання адміністративних послуг мешканцям ОТГ. 
Загалом результати моніторингу довели, що послуги надані вчасно, за потреби пропонується консультація та допомога у заповненні заяв та бланків. Однак, спільною для всіх визначено проблему з поінформуванням населення про послуги, доступні у громаді. Молодь виявила, що багато послуг існують у громадах (Асканія-Нова ОТГ - 88, Музиківська ОТГ - 70, Новорайська ОТГ більше - 100), проте, на сайтах ОТГ та на інформаційних стендах у приміщеннях сільської/селищної ради дані про ці послуги та яким чином їх можна отримати відсутні.

“Як голова молодіжної ради, я часто буваю в селищній раді, проте, тільки коли почали робити моніторинг послуг, дізналася про потрібні мені послуги які можу отримати в громаді, і для цього мені не доведеться їхати в колишній районний центр за ними. Це було для нашої команди справжнім відкриттям” - поділилась своїми враженнями Наталя Мазурян, голова Молодіжної ради в Асканія-Нова ОТГ.


Робоча зустріч членів молодіжної ради з представниками селищної ради - надавачами послуг (Асканія-Нова ОТГ)

Під час моніторингу встановили, що людям з обмеженими можливостями пересування (візок, ходунки, паличка) практично неможливо потрапити до надавачів послуг, бо потрібно підніматися по сходах. Пандус є лише до першого поверху. Кнопка виклику відсутня. Під час дискусії, надавачі послуг визнали, що із доступністю не все просто, проте є практика, коли надавачі спускаються до клієнта та надають потрібні послуги. Обговорили, що питання доступності буде враховано при організації Центрів надання адміністративних послуг у громадах.

Серед подальших рекомендацій від представників молодіжних робочих груп слід виокремити спільні для всіх трьох громад:

  • інформувати жителів про послуги (соціальні, адміністративні тощо), які можна отримати у громаді;
  • через надання вичерпної інформації на сайтах громад про послуги, та як і коли їх можна отримати;
  • через публікацію у місцевій газеті інформаційної пам’ятки про послуги, які надаються сільською радою із зазначенням часу та днів прийому спеціалістів (у Новорайській ОТГ є така можливість);
  • через розміщення біля входу у приміщення селищної ради таблички із графіком роботи (Асканія Нова ОТГ).
  • створити можливості для отримання послуг для маломобільних груп населення:
  • обладнати вхід у приміщення сільської/селищної ради кнопкою виклику в Музиківській та Асканія Нова ОТГ;
  • облаштувати приміщення сільської ради до потреб відвідувачів із дітьми, зокрема, створити дитячий куточок (Музиківська ОТГ);
  • створити велопарковку біля входу у приміщення селищної ради, де надаються послуги (Асканія-Нова ОТГ);
  • підвищувати компетенції та вміння надавачів послуг працювати з людьми.

Додатково, учасники моніторингів високо оцінили готовність та спроможність спеціалістів надавати консультації та допомогу у оформленні документів, проте траплялись ситуації, коли видана довідка була некоректно заповнена (із суттєвими помилками), надавач послуги  відволікався на телефонну розмову - консультації іншому клієнту, в той час коли інший клієнт вже довгий час очікував своєї черги.

 Олександр Шакуров, голова Новорайської ОТГ, подякував членам молодіжної ради за проведену роботу і, зазначив: “Дійсно, інформація на сайті громади про послуги має бути доступною для людей і те, що цієї інформації на сайті не має, є упущенням з боку селищної ради”. Запевнив, що отримані рекомендації будуть враховані у роботі селищної ради та при формуванні ЦНАПу.


Робоча зустріч членів молодіжної ради з представниками селищної ради - надавачами послуг (Новорайська ОТГ)

Члени робочих груп у Асканія-Нова та у Музиківській ОТГ стикнулись з  особистою неготовністю відслідковувати рівень надання послуг у громаді. Подекуди було складно перевіряти роботу інших людей. У Новорайській ОТГ, зі слів координатора проекту, молодь активно включилась у процес моніторингу, хоча спочатку також були побоювання, що така робота молодіжної ради буде сприйнята громадою негативно.


Робоча зустріч членів молодіжної ради з представниками селищної ради - надавачами послуг (Музиківська ОТГ)

У кожній з трьох громад, члени молодіжних рад презентували результати моніторингу на робочих зустрічах за участю керівництва та працівників сільської/селищної ради надавачів послуг. Проект “Секретний агент в ОТГ” викликав зацікавленість та позитивні відгуки. Працівники погодились, що такий сторонній погляд допомагає побачити проблеми в організації надання адміністративних послуг, які в середині системи непомітні.

Всі надані пропозиції та рекомендації обговорено. Домовились, що при організації ЦНАПів в громадах питання доступності, дитячі куточки та інформацію на сайті про всі послуги буде враховано. Щодо кнопки виклику - така кнопка встановлена у сільській раді Музиківської ОТГ.

***

Проект "Секретний агент в ОТГ" реалізовано членами молодіжних рад у Музиківській, Новорайській та Асканія-Нова громадах за експертної підтримки громадського центру «Нова генерація», у рамках проекту «Голос громади в місцевому самоврядуванні».

ГО "Громадський центр "Нова генерація” є регіональним партнером у Херсонській області програми USAID «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» (DOBRE), що виконується міжнародною організацією Глобал Ком’юнітіз (Global Communities).

Ця публікація стала можливою завдяки щирій̆ підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID). Зміст є відповідальністю Глобал Ком'юнітіз (Global Communities) і не обов'язково відображає точку зору USAID чи Уряду Сполучених Штатів. 

(2 голосів)
Авторизуйтесь, щоб мати можливість залишати коментарі
Цей веб-сайт був підготовлений в рамках проекту «Вдосконалення організації надання адміністративних послуг для жителів АР Крим на території Херсонської області» за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Данії, Європейського Союзу та Програми розвитку ООН в Україні. За зміст даного продукту відповідає виключно молодіжна організація “Нова генерація» і він ні в якому разі не може розглядатися як такий, що відображає офіційну позицію Міністерства закордонних справ Данії, Європейського Союзу та Програми розвитку ООН.

 

 

 

 

 

 

Цей веб-сайт був підготовлений в рамках проекту «Вдосконалення організації надання адміністративних послуг для жителів АР Крим на території Херсонської області» за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Данії, Європейського Союзу та Програми розвитку ООН в Україні. За зміст даного продукту відповідає виключно молодіжна організація “Нова генерація» і він ні в якому разі не може розглядатися як такий, що відображає офіційну позицію Міністерства закордонних справ Данії, Європейського Союзу та Програми розвитку ООН.

Скачать премиум шаблон Joomla 3.4.